PERSONLIG KOSTRÅDGIVNING

Personlig rådgivning gör vi i mån av tid.

 

Vi gör inte längre personliga uträkningar av hemlagad kost för friska individer eller till de med problem.
Söker ni tip och råd gällande foder-/kostrelaterande probem. Gå till vår Facebooksida eller läs under vår artikelsektion här på vår hemsida. Där har vi skrivit genom åren gällande många olika typer av problem, recept och lösningar.

https://www.facebook.com/standardt.produkter

 

 

KOSTRÅDGIVNING FÖR KOSTRELATERADE PROBLEM.

Detta är enbart för dom som har kostrelaterade problem.

Börja med att läsa igenom hela sidan en gång. Det kommer besvara många frågor gällande vårt upplägg. Är det fortfarande intressant följer ni det som står.

 

FÖLJANDE MÅSTE KOPIERAS, BESVARAS OCH SKICKAS TILL >

 

kontakta@standardprodukter.se

 

Märk det med en tydlig överskrift om vad det handlar om.

 

---------------------------------------------------------------------------

# Accepterar ni att ni kommer läggas in i vårt register med de personliga uppgifter vi kommer begära in. (Inga personliga uppgifter kommer att delas ut gentemot allmänheten.) =


# Accepterar ni att ta foton för/under tiden/efter konsultationen och vi kommer att få använda dom i publikationer? (Inga personliga uppgifter kommer att delas ut gentemot allmänheten.) =


# Har ni läst igenom, förstått och accpeterar vår FAQ/VAnliga frågor och svar längre ner på denna sidan? =


# Är ni beredda att följa de råd vi ger? =

 

# Är ni beredda att justera/förändra kosten? =

 

# Är ni beredda att använda våra produkter? =

 

# Om ni inte är villiga att följa våra råd, eller ni undanhåller information kan avslutas konsultationen med omedelbar verkan. Accepterar ni det? =

 

# Är ni medvetna om att ni vänder er till ett "märke"/företag? =

 

# Telefon där vi kan nå er =

 

# Ert för- och efternamn =

 

# Orten där ni bor =

 

# En kort beskrivning på en, två rader med det som ni vill ha hjälp med. =

 

 

 

# Vilken/vilka av våra produkter använder ni om några? =

 

 

 

# Hur länge? =

 

 

---------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------

 

Därefter kommer vi skicka er ett mail med grundfrågor. Det är viktigt att ni skriver så utömmande och noga ni kan på varje fråga vi ställer. När ni gjort det kan vi komma ställa ytterligare följdfrågor, även de måste besvaras.

Innan detta är helt klart kommer vi varken ge några råd eller svara på frågor.

Svaren skall skrivas i mailet direkt under varje fråga.

 

Söker ni tip och råd gällande foderrelaterande probem och liknande, gå till vår Facebooksida. Där har vi skrivit en hel del artiklar genom åren gällande många olika typer av problem, recept och lösningar. Vi har även en del här på vår hemsida under Artiklar.

 

https://www.facebook.com/standardt.produkter

 

 

FAQ / Vanliga Frågor och Svar

F: Varför är det så många frågor?

För att vi skall kunna ställa en sådan korrekt anamnes som möjligt, vi måste ha en grundlig bas av information. Varje problem är olika helt baserat på individ och situation. Det finns ingen universallösning som hjälper "alla".

 

F: Kostar det något?

Nej. Det är helt kostnadsfritt. Men ni måste följa de råd som ges, annars avslutar vi rådgivningen och lägger vår tid på nästa person i kön.

 

F: Hur lång tid tar det innan jag får svar?

Det är väldigt olika. Beror helt på hur mycket att vi har att göra. Även om hur ni skrivit era svar spelar roll. Personer som är utförliga vi alltidi första hand då vi fått mycket av den information som vi behöver.

 

F: Vad används ert personregister till?

Sortering och arkivering. Detta så vi snabbare och enklare kan hitta ert fall och gå tillbaka för att se historiken av konsultationen.

 

F: Vad skall foton användas till?

Så att vi enklare kan se utvecklingen av konsultationen. Men även publicera före/efter foten på exempelvis Facebook. Vi utelämnar aldrig personliga uppgifter om ni inte vill. Men vi kan publicera era foton.

 

F: Hur lång tid tar det innan jag ser resultat?

Detta är helt omöjligt att besvara. Detta beror helt på problemet, situationen och om ni verkligen gör det vi rekommenderar er att göra, och framförallt om hur nogranna ni är.
Vi jobbar med kost-/dietomläggningar, detta kan inte jämföras med medicinering. Problem som uppstår har olika läknings-/ och rehabiliteringstid. Mycket sällan försvinner problem på några veckor, det kan ta upp till ett 1 år eller t o m längre.
Det som krävs av er att ni är konsekventa och engagerade. Ju mer man slarvar, exprimenterar och ej fullföljer = desto längre tid kommer det ta.

Vi jobbar inte med "quick fixes"! Är det ni är ute efter är det bättre ni söker er någon annanstans.

 

F: Min hund medicineras just nu. Kan era råd påverka?

Nej. Vi rör aldrig en pågående medicinering. Det enda vi justerar är relaterat till kost/diet och behandlingar.

 

F: Jag vill heller att ni ringer upp eller om vi kan ta detta över telefon.

Nej. Om ni inte kan lösa detta över mail så kan vi inte hjälpa er. Vi har alldeles för många konsultationer igång för att ha koll på telefonsamtal.

 

F: Mitt jobb/liv/åsikt/x gör att jag inte kan/vill göra det ni säger! Kan vi inte istället ..?

Nej. Våra råd baseras på problemet, vår erfarenhet och kunskap, i kombination med den information ni uppger till oss.
Vi tar inte hänsyn till kringliggande situationer, ex. era arbetstider, livssituation och era personliga åsikter. Detta är något ni själva måste lösa. Är ni inte beredda att följa våra råd så avslutar vi konsultationen.

 

F: AKUT!! JAG MÅSTE FÅ HJÄLP NU!!

Besvara våra frågor och följ våra instruktioner. Mer än så kan vi inte göra. Vi besvarar våra konsultationer i tur och ordning. Om ni har ett behov av akut hjälp så rekommenderar vi att uppsöka veterinär.

 

F: Min andra kostrådgivare säger att ...?

Då får du följa deras råd och så avslutar vi konsultationen från vårt håll med omedelbar verkan.

Vår erfarenhet är att det blir bättre resultat om man håller en linje och följer den. Ni är välkomna att höra av er igen till oss om deras råd inte skulle fungera för er.

 

F: Min kompis/släkting/kund/x har en hund/katt som ...?

För att få råd av oss måste man kontakta oss direkt. Vi har försökt hjälpa folk genom mellanhänder tidigare. Vi gör aldrig det längre och det av en anledning.

 

F: Jag bor i Norge, Finland, Danmark, land X. Kan ni hjälpa mig?

Nej. Det finns knappt tid till att hjälpa de som bor i Sverige. Vi är ett litet företag och fokuserar på Sverige där vi enbart säljer.