STANDARDT KUNDRÅDGIVNING

 

Börja med att läsa igenom hela sidan en gång. Det kommer besvara många frågor gällande vårt upplägg. Är det fortfarande intressant följer ni nedanstående.

 

Självfallet hjälper vi alltid våra kunder, dvs. de som redan använder våra produkter fullt ut. Använder ni däremot andra märken enbart eller i kombination med våra, då måste ni göra det som står här nedanför.

 

För att få rådgivning av oss så måste ni kopiera, svara/acceptera och maila följande till oss direkt i mailet (OBS! Inte i en medskickad fil);

 

# Har ni läst igenom hela sidan inkluderat FAQ?

 

# Är ni beredda att följa de råd vi ger?

 

# Är ni beredda att justera/förändra kosten?

 

# Är ni beredda att använda våra produkter?

 

# Om ni inte är villiga att följa våra råd avslutas konsultationen med omedelbar verkan. Accepterar ni det?

 

# Är ni medvetna om att ni vänder er till ett "märke"/företag?

 

# Telefon där vi kan nå er

 

# Ert för och efternamn

 

# Orten där ni bor

 

# En kort beskrivning på en, två rader med det som ni vill ha hjälp med.

 

# Vilken/vilka av våra produkter använder ni?

 

# Hur länge?

 

 

maila till detta till;

kontakta@standardprodukter.se

 

Märk det med en tydlig överskrivft om vad det handlar om.

 

Därefter kommer vi skicka er ett mail med en del frågor. Det är viktigt att ni skriver så utömmande och noga ni kan på varje fråga vi ställer. När ni gjort det kan vi komma ställa ytterligare följdfrågor, även de måste besvaras.

Innan detta är helt klart kommer vi varken ge några råd eller svara på frågor.

Svaren skall skrivas i mailet direkt under varje fråga.

 

 

FAQ / Vanliga Frågor och Svar

 

F: Varför är det så många frågor?

För att vi skall kunna ställa en sådan korrekt anamnes som möjligt, måste vi ha en grundlig bas av information. Varje problem är olika helt baserat på individ och situation, det finns ingen universallösning som hjälper "alla".

 

F: Kostar det något?

Nej. Det är helt kostnadsfritt. Men ni måste följa de råd som ges, annars avslutar vi rådgivningen och lägger vår tid på nästa person i kön.

 

F: Hur lång tid tar det innan jag får svar?

Det är väldigt olika. Beror helt på hur mycket att vi har att göra. Även hur ni skrivit era svar spelar roll. Folk som är väldigt utförliga brukar vi ta i första hand då vi redan fått mycket av den information som vi behöver.

 

F: Hur lång tid tar det innan jag ser resultat?

Detta är helt omöjligt att besvara. Beror helt på problemet, situationen och om ni verkligen gör det vi ber om. Hur nogranna ni är.
Vi jobbar med kostomläggningar, detta kan inte jämföras med medicinering.

Problem som uppstår har olika lång läkning och rehabiliteringstid. Mycket sällan försvinner problem på några veckor, det kan ta upp till ett 1 år eller mer. Det krävs att man är konsekvent och engagemang. Ju mer man slarvar och exprimenterar (ej fullföljer), desto längre tid kommer det ta.

Vi jobbar inte med "quick fixes", så är det ni är ute efter är det bättre ni söker er någon annanstans.

 

F: Mitt jobb/liv/åsikt/x gör att jag inte kan/vill göra det ni säger! Kan vi inte istället ..?

Nej. Våra råd baseras på hundens/kattens problem, vår erfarnhet och kunskap + den information ni uppger. Vi tar inte hänsyn till kringliggande situationer, ex. era arbetstider, livssituation och era personliga åsikter. Detta är något ni själva måste lösa. Är ni inte beredda att följa våra råd så avslutar vi konsultationen.

 

F: Jag har inga problem, men skulle vilja ha hjälp med ett recept?

Det är inga problem. Ibland kan det ta lite tid innan ni får svar, detta då de med problem måste få förtur. Sedan är recepten uträknade enligt våra åsikter gällande råvaror.

 

F: AKUT!! JAG MÅSTE FÅ HJÄLP NU!!

Ja det hjälps inte. Besvara våra frågor och följ våra instruktioner. Mer än så kan vi inte göra. Vi besvarar våra konsultationer i tur och ordning.
Om ni har ett sådant behov av akut hjälp så rekommenderar vi att uppsöka veterinär.

 

F: Min hund medicineras just nu. Kan era råd påverka?

Nej. Vi rör aldrig en pågående medicinering. Det enda vi justerar är relaterat till kosted/dieten.

 

F: Min andra kostrådgivare säger att ...?

Då får du följa deras råd och så avslutar vi konsultationen från vårt håll med omedelbar verkan. Vår erfarenhet säger att det blir snabbare och bättre resultat om man håller en linje och följer den. Ni är välkomna att höra av er igen till oss om deras råd inte skulle fungera för er.

 

F: Min kompis/släkting/kund/x har en hund/katt som ...?

För att få råd av oss måste man kontakta oss direkt. Vi har försökt hjälpa folk genom mellanhänder tidigare. Vi gör aldrig det längre och det av en anledning.

 

F: Jag bor i Norge, Finland, Danmark, land X. Kan ni hjälpa mig?

Nej. Det finns knappt tid till att hjälpa de som bor i Sverige. Vi är ett litet företag och fokuserar på Sverige där vi enbart säljer.